Grundfortælling

Grundfortællingen sat op med elevudtalelserGrundfortælling om Herningvej Skole

• På vores skole er vi stolte af vores mangfoldighed og fejrer vores forskellighed. Der er plads til at være den, man er. Når alle er forskellige er ingen nemlig anderledes.
  • Vi møder alle med åbne arme, smil, venlighed og hjælpsomhed. Vi ser og hilser på hinanden.
  • Vores skole har, samtidig med at vi værner om traditionerne, fokus på udvikling. Der er plads til ideer, der rækker ud over det, vi plejer, og der er rum til at eksperimentere med anderledes læring, nye ideer og interesser. Vi er en rummelig, tryg og inkluderende skole, og vi modtager med glæde konstruktiv kritik. Hvis noget ikke virker, laver vi det om.
  • Vi har et stærkt fællesskab. Vi er stolte af vores engagerede og aktive elever i blandt andet vores elevråd og UNICEF Rettighedsråd. Vi har venskabsklasser, legepatrulje og UngeTeam, hvor større elever laver noget sammen med mindre elever.
  • Vores skoledag er varieret og spændende, og vi tilgodeser behovet for forudsigelighed og struktur ved at lave ugeplaner og LM for alle elever. Vi giver eleverne afstemte opgaver, passende forventninger og løsningssucces. Vi når derfor i mål med eleverne.Vi har en times frokostpause, hvor børnene kan nå at røre sig, fx på hoppepuden, og spise i vores skolebod.
  • Vi har et tæt skole-hjem-samarbejde, og vores skolebestyrelse er arbejdsom og ivrig for at fremme skolen.
  • Medarbejderne er dygtige og engagerede og går langt for skolen, kollegaer og børnene.

Grundfortælling.pdf

Shape Created with Sketch.