Nøgletal

Herningvej Skole er en 2-sporet skole fra 0. klasse til og med 9. kl. Vi har omkring 400 elever. Vi har  ca. 120 elever som er 2-sprogede (dvs. en anden sproglig baggrund end dansk),  ialt er omkring 30 forskellige nationaliteter repræsenteret.

Herningvej Skole er delt op i 3 afdelinger.

• Indskolingen i D-bygningen. 0. - 3. klasse og DUS.  Nærmeste leder: Henrik Bundgaard

• Mellemgruppen i G-bygningen. 4. - 6. klasse. Nærmeste leder: Marianne Dausel.  Fritidstilbud "FC Herningvej" i bygning tæt på skolen.

• Udskolingen i E-bygningen. 7. - 9. klasse. Nærmeste leder: Marianne Dausel.

Skolens 80 medarbejdere arbejder i professionelle læringsfælleskaber:

Ledelsesteam: Jette Hansen (skoleleder), Marianne Dausel (viceskoleleder), Henrik Bundgaard (DUS- og indskolingsleder) og Jens Brask Sørensen (teknisk serviceleder).

Team 1: 0. og 1. årgang

Team 2: 2. og 3. årgang

Team 3: 4. - 6. årgang

Team 4: 7. - 9. årgang

Trivselsteam: Lene Jensen, Assoo, Pia Poulsen, Mie Lærke Leth, Thomas Rygh og Mette Victoria Andersen (koordinator af trivselsteamet).

Kultur- og medievejleder: Mads Overmark

DSA-vejledere: Jeanette Krogh Søndergaard

Læsevejleder: Taniya Wessel Krogh

Læringsvejleder: Bettina Graff

Matematikvejledere: Flemming Lind og Lone Lykke Jacobsen

Inklusionsvejleder: Hanne Smed

Se kontaktoplysninger m.m. på vejledere  i menuen "Kontakt".

Sekretærer: Malene Jespersen og Rikke Jensen

Teknisk servicemedarbejdere: Kasper og Palle

Rengøringsassistenter: Ann Carina, Anne Mette, Bich, Lan,  Lotte og Anne Marie.

Den ældste del af skolen er fra 1978 og blev udbygget i 1987 og igen 1998-2001, som var en omfattende udbygning til 27 mill. kr.

I 2016-2017 har vi fået nyindrettet PLC, fælles arealer i indskolingen, kantinemiljø ved Café Go' Mad, håndværk og design inkl. nyt auditorium og billedkunst.

I 2020 har vi fået nyt skolekøkken.

Skoledistriktet ligger på grænsen mellem Vejgaard og Aalborg Øst, og består af området Herningvej, Ringkøbingvej, dele af Nr. Tranders, området omkring Bundgårdsparken, Esbjergparken, Ribevej og universitetsområdet.

Elevtal august 2021
0. årgang: 65 elever